آموزش دوخت پرده چهل تكه و پرده والان دار

آموزش خياطي با الگو ، آموزش خياطي زنانه ، آموزش خياطي مردانه ، آموزش خياطي ، خياطي ، آموزش رايگان خياطي ، الگوي خياطي

دوشنبه ۱۷ اردیبهشت ۰۳

آموزش دوخت پرده چهل تكه و پرده والان دار

۱۳,۶۸۰ بازديد

براي تهيه اين پرده به تعدادي پارچه كه همگي از درجات مختلف يك رنگ هستند اما طرح هاي مختلفي دارند، استفاده مي شود...

آموزش دوخت پرده چهل تكه و پرده والان دار

پرده چهل تكه

آموزش خياطي - پرده چهل تكه

. پارچه ها را به شكل مربع هاي هم اندازه برش زده و سپس آنها را روي يك پرده رولي ساده بچسبانيد. اين كار را بايد از مربعي كه در گوشه پائين پرده قرار دارد شروع كنيد. پس از پايان چسباندن مربع ها، پائين پرده را با چسباندن يك روبان پهن تزئين كنيد.

دوختن پرده والان دار

براي دوخت اين نوع پرده به پارچه كمتري نياز داريد و زمان دوخت نيز كوتاه تر است. اين نوع پرده والان ساده را مي توانيد با تزئينات مدرن و امروزي يا سنتي همراه كنيد. اين والان يك تخته پارچه است كه از چوب پرده جفتي عبور داده شده است. انتخاب نوع پارچه بستگي به سليقه خودتان دارد. مي توانيد از پارچه هاي سنگين، از جنس پارچه هاي رومبلي با نقش هاي شاد يا از پارچه هاي توري و نايلوني دو لايه سبك و يا از پارچه هاي نخي گل دار، ابريشم خام، مخمل، يا از پارچه هاي جير و چرم مصنوعي كه به راحتي دوخته مي شود استفاده كنيد. همچنين مي توانيد پارچه هاي سوزن دوزي شده يا پنبه دوزي را به كار ببريد...

آموزش خياطي با الگو | خياطي زنانه و مردانه

دوختن پرده والان دار

آموزش خياطي - دوختن پرده والان دار

البته اندازه طول والان بستگي به اندازه پنجره اتاق شما دارد ولي بيشتر والان ها در اندازه ۳۰ تا ۳۵ سانتي متر هستند، چوب پرده ها را نصب كنيد به طوري كه فاصله بين آنها برابر با اندازه نهايي مورد نظر شما باشد. اندازه گيري نهايي طول پارچه پرده براي برش انداره چوب پرده را به اضافه دو سانت و نيم براي تا زدن حساب كنيد. اندازه نهايي پهناي والان تخت شامل اندازه چوب پرده و برگردان به اضافه هفت سانت و نيم براي سجاف هاي كناري است.
● والان بالوني
پرده با والان بالوني، همراه با پرده توري سايبان و دراپه، ظاهري زيبا و چشم نواز دارد. لبه هاي پائيني آويخته و جمع شده، به نظر پيچيده مي آيد ولي در حقيقت دوخت آن بسيار ساده است. در واقع اين پرده اي ساده است كه از چوب پرده عبور داده شده و بلندي آن به اندازه والان است. هر كدام از قالب ها يا گودي ها با استفاده از نوار پرده يا گره زدن ريسمان به حلقه هاي پلاستيكي در پشت پرده انجام مي شود. اين پرده والان دار بالوني را مي توانيد از چوب پرده يا تيرك پنجره رستوران آويزان كنيد. براي باشكوه جلوه دادن اين پرده دراپه، والان هاي بالوني را به بلندي حدود ۷۰ سانتي متر بدوزيد.
براي محاسبه اندازه بلندي پارچه، بايستي مقداري اضافه براي تا كردن لبه بالا و پائيني و دوخت درز در نظر بگيريد و براي پهناي پرده، اگر پارچه شما توري نازك و ظريف باشد، سه برابر اندازه طول پنجره و اگر پارچه ضخيم تر باشد، دو الي دو و نيم برابر و مقداري نيز براي تا زدن لبه هاي كناري پرده اضافه كنيد.
● والان پف دار:
اين نوع والان را مي توانيد به همراه پرده اصلي، پرده توري آفتابگير، سايبان و يا به تنهايي از پنجره آويزان كنيد. اندازه برش طول پارچه پرده برابر است با اندازه نهايي والان به اضافه درز و جاي عبور چوب پرده؛ و پهناي آن سه تخته پارچه براي پرده توري و يا پارچه از جنس حرير است. اگر پارچه شما قدري ضخيم تر است، دو برابر و نيم محاسبه كنيد و ده سانتي متر براي دوخت سجاف هاي كناري اضافه كنيد.
● نحوه دوختن والان هاي بالوني (بادكنكي)
▪ ابتدا سجاف هاي كناري و پايين پارچه پرده اي را تا بزنيد، اتو كنيد. سپس به اندازه مناسب كه بتوان چوب پرده را از آن رد كرد تا بزنيد و بدوزيد.
▪ اندازه هاي دلخواهتان را مشخص كنيد. به طور معمول فاصله هاي قالب ۲۰ تا ۳۰ سانتي متر از يكديگر است. نوار پرده را روي اين فاصله ها مي دوزيم. اگر بخواهيد در طول پرده اين فاصله ها پهن تر باشد، بايد قالب ها به فاصله هاي ۴۰ تا ۶۰ سانتي متر دوخته شود.
▪ چندين نوار پرده را به طول ۶۰ سانتي ببريد و در سر جاي خود روي پرده بدوزيد. ريسمان را از دو سر بكشيد تا جمع شوند، بعد ،گره بزنيد. اضافي ريسمان نوار پرده را توي گودي والان بگذاريد.
● نحوه دوختن والان هاي صاف
▪ لبه هاي پارچه پرده اي را به اندازه ۵/۱ سانتي متر تا كنيد. لايي بچسبانيد و اتو كنيد. لبه بالا و پايين پارچه را تا بزنيد و به پهناي اندازه چوب پرده جا بگذاريد و چرخ كنيد.
▪ چوب پرده را عبور دهيد. براي تزئين از روبان ابريشمي خيلي محكم و كلفت استفاده كنيد و آن را بر روي جاي دوخت كوك بزنيد و بدوزيد.
● نحوه دوخت والان پفي
▪ سجاف هاي كناري را تا بزنيد. لبه بالايي را به اندازه ۵/۱ سانتي متر تا كنيد و اتو بزنيد. سرتاسر طول لبه تا زده شده را دو رديف موازي در زير لبه قسمت تا شده بدوزيد جاي عبور چوب پرده كامل مي شود.
▪ چوب پرده را عبور دهيد و والان را نصب كنيد. پرده را بكشيد و مرتب كنيد. اگر به نظر مي رسد كه شـُـل است و مي خواهيد پُـفِ پرده بيشتر باشد آن را با كاغذ پوستي يا كيسه هاي پلاستيكي خشكشويي پر كنيد.
آموزش خياطي - ويستا

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در رویا بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.