آموزش دوخت كوسن با طرح قلب و كوسن ميوه اي

آموزش خياطي با الگو ، آموزش خياطي زنانه ، آموزش خياطي مردانه ، آموزش خياطي ، خياطي ، آموزش رايگان خياطي ، الگوي خياطي

یکشنبه ۰۲ اردیبهشت ۰۳

آموزش دوخت كوسن با طرح قلب و كوسن ميوه اي

۵,۵۲۶ بازديد

كوسن ها ضمن اينكه راحتي و آسايش مبلمان ما را افزايش مي دهند، ما را در تنظيم تعادل رنگي فضا نيز ياري مي دهند. با قرار دادن چند كوسن رنگي، به رنگ متضاد با مبلمان مي توانيم به مجموعه رنگي فضا شادابي و سرزندگي بيشتري ببخشيم و در ميان رنگ هاي گوناگون موجود در فضا با كوسن ها به عنوان لكه هاي رنگي كوچك ارتباط ايجاد كنيم. با تكه دوزي و كارهاي دستي مشابه روي اين كوسن ها مي توان به آنها جذابيتي بيشتر بخشيد. در اينجا روش دوخت يك كوسن تكه دوزي شده را ملاحظه مي كنيد...

آموزش دوخت كوسن با طرح قلب و كوسن ميوه اي

كوسن با طرح قلب

آموزش خياطي - كوسن با طرح قلب

● وسايل مورد نياز:
▪ يك قطعه پارچه مربع شكل به ابعاد ۳۰ سانتي متر از پارچه ماهوت يا فوتر خاكستري تيره
▪ يك قطعه پارچه به ضلع ۳۰ سانتي متر به عنوان آستر
▪ يك قطعه كوچك پارچه اضافي براي نسبت تكه دوزي
▪ يك قطعه پارچه ماهوت يا فوتر صورتي
▪ دو قطعه پارچه ماهوت يا فوتر به رنگ هاي متفاوت به ابعاد ۳۰x۲۰ سانتي متر براي پشت كوسن
ماژيك يا صابون خياطي
▪ چسب مايع
▪ سوزن گلدوزي
▪ كامواي رنگي در رنگ هاي متنوع
▪ يك قطعه مقوا
▪ چند عدد دكمه فشاري
▪ يك عدد كوسن ابري به ابعاد ۳۰ سانتي متر
۱) طرح قلب را بر روي مقوا رسم كرده و از آن به عنوان الگو استفاده مي كنيم. الگو را در مركز پارچه مربع شكل خاكستري قرار داده با ماژيك طرح آن را بر روي پارچه منتقل مي كنيم.
۲) با قيچي به دقت طرح قلب را بريده، از پارچه خاكستري خارج مي كنيم. طرح قلب را بر روي پارچه صورتي نيز پياده مي كنيم و آن را بريده جدا مي كنيم.
۳) قلب صورتي را در جاي خالي قلب در پارچه خاكستري قرار داده و بر روي قطعه پارچه اي كه براي پشت تكه دوزي در نظر گرفته بوديم مقداري چسب مايع مي زنيم و آن را از پشت پارچه هاي صورتي و خاكستري در محل قرار گرفتن قلب صورتي مي چسبانيم تا آن را در جاي خود ثابت كنيم. پس از آن كه چسب خشك شد با استفاده از سوزن گلدوزي و يك رشته كامواي آبي رنگ دور قلب را بخيه هاي درشت مي زنيم.
۴) سپس در وسط قلب ضربدرهايي از كامواهايي به رنگ هاي مختلف مي دوزيم.
۵) پارچه آستري را بر پشت پارچه تكه دوزي شده قرار مي دهيم. دو قطعه پارچه اي كه در رنگ هاي متفاوت و براي پشت كوسن در نظر گرفته ايم را به نحوي كه روي پارچه ها بر روي پارچه تكه دوزي و پشت آنها به طرف ما باشد بر روي پارچه تكه دوزي شده قرار مي دهيم به صورتي كه پارچه هاي پشت كوسن در بالا، پارچه روي كوسن در وسط و پارچه آستري در زير قرار گيرد. در اين حالت پارچه هاي پشت كوسن در وسط بخشي از يكديگر را مي پوشانند. چهار طرف كوسن را كوك مي زنيم تا لايه هاي پارچه در جاي خود ثابت شوند و سپس چهار طرف كوسن را با چرخ خياطي از فاصله يك سانتي متري لبه پارچه مي دوزيم. روكش كوسن را از شكاف پشت آن به رو بر مي گردانيم و اتو مي كنيم.
۶) براي ساخت گلوله هاي كاموايي ابتدا دو دايره به قطر ۵ سانتي متر از مقوا مي بريم. سپس دايره هايي به قطر ۵/۲ سانتي متر از وسط آنها بريده خارج مي كنيم. حلقه هاي مقوايي را بر روي هم قرار داده چند رشته كامواي رنگي را از اين حلقه ها عبور مي دهيم و دور تا دور آنها مي پيچيم تا سوراخ وسط دايره كاملاً پر شود.
۷) تيغه قيچي را در ميان دو لايه مقوا قرار داده كامواها را دور تا دور دايره هاي مقوايي برش مي زنيم. يك قطعه كاموا به طول ۳۰ سانتي متر بريده و آن را از ميان دو دايره مقوايي عبور مي دهيم و محكم مي بنديم. مقواها را از كاموا جدا مي كنيم و گلوله كاموايي را با دست مرتب مي كنيم.
۸) سه گلوله ديگر نيز به همين ترتيب درست كرده آنها را به چهار گوشه كوسن مي دوزيم. چند عدد دكمه فشاري در امتداد شكاف پشت كوسن مي دوزيم. كوسن ابري را از شكاف روكش كوسن وارد كرده و دكمه هاي آن را مي بنديم.

كوسن ميوه اي
وسايل‌ لازم:
پارچه‌ نخي‌ پرتقالي‌رنگ‌ به‌ ابعاد ۱۵*۶۰ سانتيمتر
پارچه‌ نخي‌ زرد به‌ ابعاد ۱۵*۴۵ سانتيمتر
پارچه‌ نخي‌ سبز به‌ ابعاد ۱۵*۳۰ سانتيمتر
كاغذ مومي‌ الگو
پارچه‌ فوتر در رنگهاي‌ زرد، نارنجي‌ و چهار رنگ‌ مختلف‌ از سبز
پارچه‌ چهارخانه‌ آبي‌ و سفيد در ابعاد ۹۰*۶۰ سانتيمتر
پنج‌ عدد دگمه‌ پارچه‌اي‌ در رنگهاي‌ مختلف‌
ابر داخل‌ كوسن‌ به‌ ابعاد ۵۰*۵۰ سانتيمتر...

آموزش خياطي با الگو | خياطي زنانه و مردانه

كوسن ميوه اي

آموزش خياطي - كوسن ميوه اي

۱) پارچه‌هاي‌ نخي‌ را به‌ شكل‌ مربعهايي‌ به‌ ضلع‌ ۱۵ سانتيمتر ببريد: چهارعدد پرتقالي، سه‌ عدد زرد و دو عدد سبز. سپس‌ آنها را در سه‌ رديف‌ سه‌تايي‌ با احتساب‌ يك‌ سانتيمتر براي‌ دوخت، چرخ‌ كنيد (مطابق‌ شكل). درزها را با اتو از هم‌ باز كنيد.
۲) بر روي‌ كاغذ مومي‌ اشكال‌ دايره‌اي‌ و برگ‌مانند بكشيد. اشكال‌ را بر روي‌ پارچه‌ فوتر قرار دهيد و دور آنها را ببريد.
۳) ميوه‌ها و برگهاي‌ بريده‌شده‌ را بر روي‌ مربعها قرار دهيد؛ به‌ طوري‌ كه‌ برگها زير شكل‌ پرتقالها قرار گيرند. سپس‌ آنها را با سوزن‌ ريز و نخ‌ نازك‌ همرنگ‌ در جاي‌ خود بدوزيد (در صورت‌ امكان‌ به‌ جاي‌ دوخت‌ از لايي‌چسب‌ دوطرفه‌ استفاده‌ كنيد).
۴) شكل‌ پره‌هاي‌ پرتقال‌ و رگ‌برگ‌ وسط‌ برگها را نيز ببريد و بر روي‌ پرتقالها بچسبانيد
۵) از پارچه‌ چهارخانه، دو مستطيل‌ به‌ ابعاد ۴۵*۵۳ سانتيمتر به‌ همراه‌ دو نوار به‌ عرض‌ هشت‌ و طول‌ چهل‌ سانتيمتر ببريد. نوارها را دور مربع‌ تشكيل‌شده‌ (مركب‌ از ۹ مربع‌ رنگي) بدوزيد. سپس‌ دو مستطيل‌ چهارخانه‌ را به‌ آن‌ بدوزيد و در دو لبه‌ آن‌ سجاف‌ دوبله‌اي‌ بگذاريد. بر روي‌ يك‌ سجاف‌ پنج‌ جادگمه‌ بدوزيد.
۶) پنج‌ دگمه‌ رنگي‌ تهيه‌ كنيد. اگر ابزار اين‌ كار را در اختيار نداريد، دگمه‌فروشيها دگمه‌ پارچه‌اي‌ را به‌ قيمت‌ پايين‌ براي‌ شما آماده‌ مي‌كنند.
۷) دو قسمت‌ پارچه‌ را به‌ پشت‌ برگردانده، و شش‌ سانتيمتر براي‌ سجاف‌ جا بگذاريد. حالا پارچه‌ را برگردانيد و لبه‌ را اتو كنيد. پس‌ از اتو دگمه‌ها را در جاي‌ خود قرار دهيد. سپس‌ ابر را داخل‌ كوسن‌ قرار دهيد و دگمه‌ها را ببنديد.
ساخت‌ كوسن‌ به‌ روش‌ لحافدوزي‌
وسايل‌ لازم:
كاغذ مومي‌
تافته‌ براق‌ قرمز به‌ ابعاد ۹۰*۱۰۰ سانتيمتر
متقال‌ به‌ ابعاد ۹۰*۱۰۰ سانتيمتر
پارچه‌ پشم‌ شيشه‌ به‌ ابعاد ۵۰*۵۰ سانتيمتر
نخ‌ گلدوزي‌ قرمزرنگ‌ (ابريشمي)
طناب‌ نازك‌ (در ساكهاي‌ دستي‌ مورد استفاده‌ است)
۱) مربعي‌ به‌ ضلع‌ پنجاه‌ سانتيمتر از پارچه‌ تافته‌ قرمز ببريد. نقشي‌ را كه‌ دوست‌ داريد بر روي‌ كاغذ مومي‌ بكشيد و سپس‌ روي‌ پارچه‌ قرمز انتقال‌ دهيد. از پارچه‌ متقال‌ نيز مربعي‌ به‌ همان‌ اندازه‌ ببريد. پارچه‌ پشم‌شيشه‌ را بين‌ متقال‌ و تافته‌ قرار دهيد. با نخ‌ كوك‌ از وسط‌ مربع‌ شعاعهايي‌ را به‌ طرف‌ لبه‌ مربع‌ و گوشه‌هاي‌ آن‌ بدوزيد. با نخ‌ قرمز گلدوزي‌ بر روي‌ نقشه‌ كشيده‌شده‌ شروع‌ به‌ دوخت‌ نماييد. دوخت‌ريز و يكدست‌ بزنيد و از مركز مربع‌ شروع‌ كنيد. هنگامي‌ كه‌ دوخت‌ نقشه‌ كامل‌ شد، دور نقشه‌ يك‌ پنج‌ضلعي‌ بكشيد و قسمتهاي‌ اضافه‌ را ببريد.
۲) از پارچه‌ تافته‌ قرمز يك‌ نوار به‌ عرض‌ پنج‌ سانتيمتر به‌ صورت‌ اريب‌ ببريد. پارچه‌ را دور طناب‌ نازك‌ بدوزيد. سپس‌ نوار دوخته‌شده‌ را به‌ دور كوسن‌ وصل‌ كنيد و بر روي‌ آن‌ دوخت‌ بزنيد. يك‌ مربع‌ از تافته‌ و يك‌ مربع‌ از متقال‌ بر قسمت‌ روي‌ كوسن‌ قراردهيد. چند سانتيمتر را باقي‌ بگذاريد و بقيه‌ لبه‌ها را به‌ هم‌ بدوزيد. لبه‌ها را صاف‌ كنيد و پارچه‌ قسمت‌ پشت‌ را برگردانيد. سپس‌ داخل‌ آن‌ را با ابر يا پنبه‌ پر كنيد و درزي‌ را كه‌ باقي‌ گذاشته‌ايد بدوزيد.

آموزش خياطي - ويستا

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در رویا بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.