آموزش خياطي دامن دنباله دار

آموزش خياطي با الگو ، آموزش خياطي زنانه ، آموزش خياطي مردانه ، آموزش خياطي ، خياطي ، آموزش رايگان خياطي ، الگوي خياطي

دوشنبه ۰۳ اردیبهشت ۰۳

آموزش خياطي دامن دنباله دار

۵,۴۳۴ بازديد

آموزش خياطي دامن دنباله دار

از الگوي اوليه استفاده كرده و قد آن را تا لبه ي زمين بلند ميكنيم
به انتهاي لب دامن در وسط پشت 20-35 سانت براي دنباله اضافه ميكنيم
خط لبه الگوي جلوي دامن را نصف ميكنيم و از خط پهلوي جلو و پشت، يك دوم مقدار دنباله پايين مي آييم و از وسط پشت در دنباله به اين نقطه به شكل منحني وصل ميكنيم  و سپس به ، يك دوم جلوي دامن.


به ادامه مطالب برويد

از وسط پشت به اندازه ي يك دوم قد دامن و از وسط جلو نيز به اندازه اي كه در پشت بالا رفته ايم ، بالا ميرويم  و اين دو نقطه را مانند دنباله به يكديگر وصل ميكنيم
اين تكه را از الگو جدا كرده و به 5قسمت مساوي تقسيم ميكنيم و از پايين به طرف بالا قيچي كرده  كه در بالاي الگو درجه صفر است(يعني تاجاي ممكن قيچي ميزنيم اما دوتكه از هم جدا نميشوند) و در پاي دامن بين 10 تا 30 سانت اوازمان هاي منحني شكل ميدهيم
تكه اوازمان داده شده را پس از برش روي پارچه با كوك درشت چرخ خياطي ميكنيم و به لبه ي قسمت بالا وصل ميكنيم.

  منبع:honarekhayati.blogfa.com

خیاطی

در زمان گذشته پارچه را روی اندام افراد قرار داده و فرم دلخواه را با کوک و سنجاق زده و اقدام به برش و دوخت می کردند، یا برخی بر حسب تجربه و بدون الگو لباس را برش زده که نیاز به چندین پرو داشت.

با پیشرفت علم و و تجربه متدهای تدوین و بصورت کلاسیک در کشورهای مختلف رایج گردید. متد گرولاین، متد فرانسوی، متد ژاپن، متد متریک متد مولر آلمانیف دو استاد فن خیاطی به نام های ویونت (Vionnet)، و شانل (Shanel)، که حساسیت و استعداد خاصی نسبت به زیبایی شناسی و مسایل اجتماعی داشتند، تغییرات خطوط اندام و بدن را کشف کردند و این زمان را میتوان نقطه عطفی برای هنر خیاطی دانست.

مراحل یادگیری خیاطی

مرحله اول

در گام اول هدف خود از خیاطی را تعیین کنید. این هدف تعیین کننده ادامه مسیر شما است، اگر قصد شما خیاطی شخصی است شاید تنها مرحله نازک دوزی برای شما کفایت کند. اما در صورت داشتن اهداف شغلی در این زمینه لازم است تا مراحل دیگر را به صورت پیشرفته و مرحله به مرحله طی کنید.

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در رویا بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.